Monday 3 September 2012

Gingered Chicken Tortilla




Sebenarnya ini menu last Friday. I masak Ayam Halia for Thursday dinner.  Ada leftovers.  Jumaat kan cuti umum...so lepak kat umah sebelah pagi, tengahari pulak ke KL.  Balik dah lewat.  My Other Half lapar lah pulak tapi tak mahu nasi.  

Teringat potato tortilla [flat bread] yang i beli few days back.  So, i panaskan tortilla dan Ayam Halia.  Perahkan sedikit lemon ke atas Ayam Halia, gaul sehingga mesra kemudian letakkan ke atas tortilla, gulungkan.  Voila! Easy peasy lemon squeezy :P

Boleh cuba resepi Ayam Halia or any other suitable recipes for this wraps.

2 comments:

  1. I love to use leftovers! Sebenarnya simple je kan tortilla wraps ni.
    Hehe..eh kebetulan I pun buat tortilla dinner malam tadi. Well actually for lunch tapi hubby puasa so macam dinner pulak main meal :P
    I ikut resipi kawan and tweaked a bit. daging, onions, bell pepper, mushroom + worcestershire sauce, black pepper/black pepper sauce.
    Pastu sebelum gulung letak sour cream+mustard (sebab tak tahu nak cari/buat guacamole). Sedap jugak :)

    ReplyDelete
  2. Soho Mama,

    betul, banyak gunanya leftovers kan. Wahhh your resepi tuh sedapnya...i nih selamba jer kekeke, asal ada, wrap jer hahaha.

    Dalam fridge ada lagi leftovers rencah (chicken, mushrooms, peas & sweetcorns) for my fried pasta...nampak gaya malam nih boleh panaskan n wrap again haha.

    ReplyDelete

Terima kasih diatas kesudian menjengah dan meninggalkan jejak di blog saya :) Segala komen dan kritikan yang membina saya terima dengan hati yang terbuka. Insyallah bila ada kesenangan saya akan membalas lawatan anda :)