Monday 24 March 2014

Ayam Masak Kicap


Assalammualaikum,

Berbulan lamanya i x share resepi kat sini hihi.  Too busy and too lazy to find time...huishhh!  Jom tengok resepi org malas mcm i nih....

~ Ayam Masak Kicap ~

1/2 ekor ayam
1 labu bawang besar
3 biji bawang putih
5 biji cili padi 
1 tangkai celery
2 inci halia
Lada hitam yang telah ditumbur kasar
Kicap

Gorengkan ayam sehingga masak dan toskan. Menggunakan minyak goreng ayam tadi, tumis halia dan bawang putih yang dimayang nipis , tumis bersama dengan cili padi. Kemudian tambahkan kicap. 

Masukkan ayam yang telah digoreng dan gaulkan mesra. Taburkan batang celery yang telah dipotong nipis bersama dengan bawang besar. 

Senang kan ? Selamat mencuba :) Maaf quality gambaq  x menarik langsung.

6 comments:

  1. Sara, saya kalau masakan berkicap ni, tak kisahlah, ikan ke, daging atau sotong... memang saya suka... sempoi tapi best dan yummy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweetie,

      Betul tuh...sedap dan yang penting mudah nak masak hehe.

      Delete
  2. Akak pun sukerrr... mudah, jimat masa dan sedapp!.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tepat sekali...mudah, jimat & sedap....

      Delete
  3. Salam..
    masak kicap memang kegemaran ...

    ReplyDelete
  4. Salam Bundo...terima kasih menjengok :)

    ReplyDelete

Terima kasih diatas kesudian menjengah dan meninggalkan jejak di blog saya :) Segala komen dan kritikan yang membina saya terima dengan hati yang terbuka. Insyallah bila ada kesenangan saya akan membalas lawatan anda :)